Pokehunters Logo
SERVER STATUS: ONLINE
Het vangen van pokemon

Gotta Catch Em All!

In een spel waar alles draait om het vangen van Pokémon, is het van uitermate belang dat je perfect weet hoe je een Pokémon zo snel mogelijk opspoort eens ‘ie op je radar verschijnt én dat je de jacht kan afsluiten met ‘Gotcha, xxx-Pokémon was caught!’. Om de Pokédex te vervolledigen of om heer en meester te worden over alle gyms met je team zal je véél Pokémon moeten vangen.

Waar zitten Pokémon?

Pokémon zitten overal. Van Pidgey tot Dragonite: in theorie kunnen ze allemaal in je keuken verschijnen. Maar de kans dat  35 CP Pidgey je dag komt zeggen is veel groter dan een bezoekje van een 778 CP Dragonite.

De kans op Pokémon met een hoge CP neemt toe naarmate je levels krijgt met je trainer. Elk level krijg je items die je enorm helpen bij het vangen en zoeken van Pokémon. Dus levelen is even belangrijk voor een trainer als het zoeken van nieuwe Pokémon.

Ook neemt de kans op ‘speciale’ Pokémon toe naarmate je hoger level wordt. Dus vrees niet als je enkel nog maar Rattata en Pidgey gevangen hebt (die trouwens van uiterste belang zijn voor zie- Powerlevelen).

Woon je in een stad met veel Pokémon en PokéStops, dan volstaat het om van Pokéstop naar Pokéstop te wandelen, verscheidene Pokémon zullen opduiken. Als je ver van Pokéstops woont, helpt het om een lange wandeling te doen in 1 richting. Als de GPS-tracking merkt dat je een tijd op weg bent, zullen meerdere speciale Pokémon verschijnen.

Lure Modules & Incenses zijn items die de verschijningskans van Pokémon doen toenemen. Beiden laten elke paar minuten een Pokémon verschijnen rondom de trainer (Incense) of de PokéStop (Lure Module) en werken het best als de GPS-tracking beweging registreert.

Lure Modules zullen een frequenter zicht zijn in steden, waar meerdere trainers kunnen meegenieten en verzamelen aan de PokéStop waar het item geactiveerd is (interessant voor de toekomstige updates waar traden en Legendary events toegevoegd zullen worden).

Een incense wordt individueel gebruikt, ideaal voor lange wandelingen.

Beide items verliezen 30 minuten na activatie hun werking. Ze kunnen gekocht worden in de Shop voor PokéCoins, maar maken ook deel uit van de level-up beloningen vanaf level 8.


LET OP: Als je om 03:00 ’s nachts op een ongure plaats een Lure geactiveerd ziet, ga je er best niet alleen op af. Wie activeert er nu op dat tijdstip een PokéLure? Dat apparaat waarmee je Pokémon vangt: voor dieven is een PokéLure maar een kleine prijs als ze met je Smartphone aan de haal gaan. Op z’n minst een groep medetrainers meevragen maakt de nachtelijke toch al stukke aangenamer én veiliger!


De kans dat bepaalde Pokémon verschijnen hangt ook af van locatie, weer en tijdstip. Aan de zee ga je vaker waterpokémon tegenkomen. ’s Nachts is de kans op Ghastly en Zubat ook groter dan overdag.

Momenteel gaan er theorieën de ronde waar bepaalde pokemon gevonden kunnen worden:

-Fire type: tankstations en op zonnige dagen
-Water type: elke watermassa op de map (meren, zee, rivieren, …) en op regenachtige dagen
-Electric type: Transformatoren en op stormachtige dagen
-Ghost type: ’s Nachts
-Grass type: parken en andere groene/open landschappen (bossen, open weides, …)
-Bug type: parken en andere groene/open landschappen (bossen, open weiden, …)
-Rock type: Heuvels, rotsachtige en droge gebieden, vulkanen.
-Ground type: Heuvels, rotsachtige en droge gebieden, vulkanen.
-Psychic type: steden, urban areas
-Normal type: EVERYWHERE

Pokémon gespot!

Er zullen voortdurend Pokémon op je Nearby-radar verschijnen, als je de Pokémon nog nooit eerder gezien hebt dan is het raden naar het silhouette (Who’s that Pokémon?). En de speciale Pokémon zullen minder lang op deze radar te zien zijn. So, the hunt begins!

NOTE: Pokémon van trainers waartegen je gevochten hebt in Gyms tellen in de Pokédex niet als ‘seen’, dus zullen nog steeds als silhouette te zien zijn op de radar.

 

NearbyOnder de Pokémon staan een aantal footprints. Hoe meer footprints, hoe verder de Pokémon. Alles wat linksboven op het Nearby-scherm staat bevindt zich het dichtst bij de trainer. En elke paar seconden update het Nearby-scherm (bij eender welke verandering zal de Nearby-balk rechtsonder groen pulseren).

 

Met deze informatie heb je alles om te Pokéhunten. Je ziet een Pokémon verschijnen in het Nearby-scherm die je wilt vangen. Je loopt in een richting tot de positie van de Pokémon in het nearbyscherm/het aantal footprints verandert. Als een andere Pokémon op het Nearby-scherm de plaats van de gezochte Pokémon inneemt/het aantal footprints onder de Pokémon toeneemt/de Pokémon van de radar verdwijnt, loop je terug en probeer je een andere richting.

Op het Nearby-scherm kan je 1 Pokémon markeren die dan rechtsonder in de Nearby-balk weergeven wordt. Eens er 0 footprints onder een Pokémon staan kan je deze markeren en dan op de map tikken om deze Pokémon te laten verschijnen naast jou.

 

NOTE: Pokémon zitten niet alleen aan straten. Je zal soms offroad moeten gaan als de Pokémon niet dichterbij komt. Hou je hierbij wel aan de regels rond verkeer en privaatterrein.

 

NOTE: Soms zie je bewegende blaadjes op de map. Dat is een indicatie dat een Pokémon Horde (3 Pokémon tegelijk) daar kan verschijnen als de GPS-tracking beweging detecteert.

Pokémon vangen!

Je ziet de Pokémon verschijnen op de map. Erop tikken en de gevechtmuziek zal beginnen spelen.

Boven de Pokémon zie je de Combat Points staan. Een hoog CP duidt aan dat de Pokémon moeilijk te vangen zal zijn, maar als er ??? staat dan gaat het om een zeer moeilijk te vangen Pokémon voor je huidige trainer level.

curveOp de Pokémon zie je een gekleurde cirkel die steeds verkleint. De kleur van de cirkel (groen, geel, oranje, rood) duidt aan of de Pokémon moeilijk te vangen zal zijn. De kleur van deze cirkel zal veranderen als items gebruikt worden om het vangen te vergemakkelijken (Great Balls, Ultra Balls, Berry, …).

 

De ideale worp van de Pokéball is een Curve Ball die in het midden van de cirkel aankomt als de cirkel het kleinst is. Voor Nice Throws, Great Throws, Excellent Throws (RIP Dignitas) en Curve Balls krijg je bonus experience als je de Pokémon vangt.

Een Curve Ball klinkt moeilijker dan het is. Als je de Pokéball vast hebt moet je even met je wijsvinger op het scherm ronddraaien tot er licht begint te schijnen en dan in een boogje naar de Pokémon gooien.

 

De Pokémon zal af en toe een aanval proberen die de Pokéball weerkaatst of springen om de Pokéball te ontwijken. Hoe vaker je probeert tijdens een gevecht om een Pokémon te vangen en faalt, hoe groter de kans is dat deze zal vluchten! Eens de Pokémon gevlucht is eindigt het gevecht en moet je op zoek naar een andere Pokémon.

 

Hou rekening met al deze tips, en wordt een Pokémonmeester!

Navigation

Add comment