Pokehunters Logo
SERVER STATUS: ONLINE

Niantic praat!

Communicatie

De stilte is eindelijk doorbroken. Niantic praat, en praat volmondig. (hyperlink onderaan)

Gisteren stuurde het bedrijf een tweet de wereld in, met de bevestiging dat het zich bewust is van een bug omtrent het accuraat gooien van Pokéballs, de ratio waarbij Pokémon vluchten en de weggelaten bonus experience voor ‘nice’, ‘great’ en ‘excellent’ captures. Daarbovenop werken ze actief aan een oplossing en geven ze ons de indruk dat we niet langer in het donker moeten tasten.

Met het uitbrengen van Pokémon GO in Latijns-Amerika eerder deze week na het offline halen van populaire tracking services, is Niantic dichter bij het vooropgestelde doel om Pokémon GO overal ter wereld beschikbaar te maken.

Niantic heeft waarschijnlijk een nieuwe Communication & Community manager aangenomen/gevonden. Zo’n frisse wind zou het bedrijf dichter bij de spelers moeten brengen, iets waarin het de laatste weken (en volgens sommige Ingress-spelers jaren) notoir slecht in was. In 2016 is het immers onaanvaardbaar om je te distanciëren van je spelers als gaming-bedrijf, of je geraakt ze kwijt.

Server resources

6xy9v2xfkj7x

Tijdens de nacht van 4 op 5 augustus verscheen op Nianticlabs.com een blog door CEO John Hanke waarin het bedrijf enkele sentimenten van de afgelopen weken aankaartte en dat het zich van de zware weg bewust is: voor zowel de ontwikkelaars als de spelers.

De laatste weken bij Niantic hebben ups en downs gekend, maar alles heeft – zoals verwacht – letterlijk op z’n kop gestaan. Pokémon GO werd niet geanticipeerd als de wereldwijde rage die het vanaf dag 1 was, we herinneren ons allemaal nog de avonden waarop we gewoonweg niet in het spel geraakten.

Vervolgens wordt er verder ingegaan op het offline halen van tracking sites. Nadat de bekende site pokevision stopte op vraag van Niantic, waren er geen alternatieven meer om de gebroken radarfunctie te compenseren. Zo werd er vanuit verschillende hoeken besloten om het hef in eigen handen te nemen, en waar de hydra vantevoren slechts één hoofd had groeiden er meer dan twee in de plaats.

Het reduceren van de functionaliteit van de radarfunctie in de Pokémon GO app en de massale kill-off van alle tracking sites hebben het gemeenschappelijke doel: de servers draaiend te houden. In onderstaande grafiek valt te zien hoeveel servers resources verbruikt werden voor en na desbetreffende kill-off. Deze stap was nodig voor Niantic om het spel in een volledig nieuw werelddeel uit te brengen.

niantic graph server

Integriteit

In het tweede deel van de post addresseert Niantic bots, hackers en alles wat nodig is om de integriteit van het spel te behouden. Telkens komt het op hetzelfde neer: de negatieve impact op de game resources blijft hetzelfde, en de spelers lijden er direct en indirect onder. Direct aangezien meerderen de level 36 accounts met 3000+cp Dragonite hebben ontmoet in de plaatselijke gyms, en indirect wegens ontwikkelaars die zich moeten toespitsen op dergelijke problemen terwijl ze nieuwe game-features zouden kunnen ontwikkelen.

De laatste alinea is misschien wel de belangrijkste. Daarin bevestigt Niantic dat het feedback van spelers zowel hoort als ernaar luistert.
+ Dat ze actief werken aan een verbeterde Nearby-tracking (die naar verluidt volledig server based gaat zijn i.p.v. client based, zie het vrijmaken van server-resources).
Niantic vraagt ons om onze game-ideeën en feedback te blijven geven, iets waarvan we dachten dat het bedrijf geen acht in zou nemen. Met de belofte dat zodra het spel stabiel met beide voeten op de grond staat (en blijft staan) we ons kunnen verwachten aan spannende nieuwe updates (!!!)

Navigation

Add comment